HTML

Adventures

Utazásaim...mi mást mondhatnék?!

Friss topikok

  • ugromokus: Nem veszem fel sehogy, no para :) Amugy mar Nha Trang-ba vagyok, holnap nemhiszem hogy fogok irni ... (2008.12.10. 14:39) Vientiane - Luang Prabang - Vientiane
  • ugromokus: Azert mentem, mert nem jott senki...es mert egyedul nem fuggok senkitol, oda megyek es akkor amiko... (2008.11.30. 02:34) Nagyvonalakban... Bangkok - Vientiane // Laosz //
  • dorci: Riccs engem érdekel az anyagi része is, mert családon belül valaki szeretne errefelé utazgatni. Mo... (2008.11.26. 21:43) Még 7 nap
  • Attila: még az is megeshet :] ja és sok szép képet szeretnék itt látni! (2008.11.19. 22:06) Vízum és pár dolog...

Linkblog

Vientiane - Luang Prabang - Vientiane

2008.12.02. 08:00 ugromokus

Most probalok 3x a blogba irni, mindig kikapcsolt ez a hulye gep, ha most is ki fog feladom, es nem fogok irni. Egyszeuruen mert elegem lesz es szetverem majd ezt a hulye gepet meg az egesz kavezot es a kurva tulajt is mindjart. Na szoval Vientiane-t kovetoen elindultam Luang Prabang fele, 421 km-t tesz meg a busz 8-10 ora alatt ami nem eg sebessegi vilagrekord, szamoltam vele, hogy a hegyekbe lassan lehet majd feljutni, de hoy ennyire. Mondjuk az utakat latvan ez egy egesz jo idonek tunik...a taj csodas, nem szeretek nappal utazni ilyen tavokat, de ezet a latvanyert megete. Valoban feledhetetlen elmeny volt, mondjuk a fotomasinat a nagytaskamba hagytam szoval nem keszult foto :(

Mondhatnam,hogy majd legkozelebb de erosen ketlem, hogy lesz legkozelebb, marmint ebbe az orszagba nemhiszem. Laos szep es jo, de egyedul utazonak nem valo - persze mindenki mast keres, es ez csak a sajat velemenyem. Luang Praban-ba este ekezem, hienak jonnek itt is, nagyon atbaszag ezes keulget, eljovok, utannam jon egy ilyen hiena, megegyezek vele,hogy bevisz es ha nem tetszik a szoba lelepek, nincs harag. Persze elore tudtam,hogy ha nem olyan pontosan mint amilyet akarok nem maradok, met egyszeuen ne mondja mar meg senki hol lakok. A szoba szep, de nincs jo helyen. Nem draga,de egyszeruen messze van mindentol. Nana, hogy eljovok ahogy azt elore tudtam...keresek egy masikat, talalok is. Hasonlo, de van teaszom, folyora nez, kozvetlen a folyoparton, ilye akartam, meg is kaptam, kiveszem es kesz. 8usd. Talan belefer a koltsevetesbe. :)

Igazabol itt nagyon sok mindent nem lehet csinalni a szokasos turistapogramokon kivul. Azokbol nekem meg eleg volt az elso ut alkalmaval, elefantogolas me 1-2 napos tura nem nayon mozgat meg, ezeket kihagyom. Mivel a Mekong baszottul alacsony kajakozni sincs nagyon kedvem, majd inkabb egy tengei kajakturara nevezek be. Asszem. Sok erdekes emberrel ismekedem itt meg, net eszakon gecire szar, egyszeruen undorito, de minden nap van ejszakai piac ahogy jolesik setalgatni. Viszont ejjel es hajnalban mocskosul hideg van de nagyon bazzeg, annyira hogy a lehelletem is latszik, ket poloban egy pulcsiban, hosszunadragban es ket akaroval alszom. Igazabol korbejarom a helyi dolgokat es le akarok lepni, ami nem olyan egyszeru sajnos. Hanoi-ba nem lehet eljutni. Hataig me csak-csak elvisznek de onnan a bizonytalan buszjaratok...hat nem is tudom, ha tobb idom lenne talan megkockaztatnam, de igy most nem igazan van ehhez kedvem. Inkabb a biztos utat valasztom es visszaindulok Vientiane-ba majd innen Hanoi-ba, viszonlag jol ossze tudom hangolni, mert mind a ket utazast ejszaka olom meg, igy nem kerul olyan komoly osszebe mert ugye a szallasa szant penzem igy memaad. Ezt ajanlom mindenkinek kulonben minen szempontbol jobb igy, kiveve azt hoy soha nem fogtok tudni egy ohadt ejszakai buszon is. Laosz nekem kicsit unalmas amolyan bemelegites az ut lejen, amolyan utazok es kuvasokat utazok, de ilyen belemerengek, felfogom hogy egyedul vayok, beleszokom, talan szigeten leszek ennyire egyedul megint, de nem Vietnamba, ott aze joval tobb a hatizsakos barom mint amilyen en vagyok :) A Legmeglepobb eddig,hogy Luang Praban-ba a szallasadom , marmint a tulaj tud magyarul, itt tanult Szombathelyen 79-85 kozott...sokat felejtett, de nagyon boldog hogy kicsit tudunk magyarul beszelni, nekem meg fura elsore...mar majd ey hete alig szolaltam me mayarul, kiveve az elso par napot...angolom felfejlodott a normal szintre, semmi para nincs vele vegre igy aztan mekomfortosabb az ut...mar nagyon sok gondolat angolul fut at a fejemen. Ez jo. Tulvagyok egy heten, es a 3. oszagot kezdem meg...:) Kicsit sok, erzem magamon,hogy azer faradt vagyok, de bizom benne hogy Hanoi majd enyhit ezeken a szornyu fajdalmakon :) Ott jo lenne egy kicsit pihenni, bizom benne sikerul is majd. Eddig mindenkepp pozitiv az ut Laosztol tulsokat nem vartam, azet nagyon jol ereztem magam, kicsit orulok hogy szinte teljesen meg kellett forditanom az utam a Bangkok-i zavargasok miatt, mert igy legalabb az elejere jut az ut - ha lehet iy nevezni - legkellemetlenebb resze. Most johet az altalam mar ismet Vietnam, de a meg sose latott Hanoi, aztan Na Trang, majd Saigon-ba remelem sikeres is tudok lenni. Hogy utanna Fulop-szegetek belefer e vagy inkabb Borneo-t valasztom, meg en sem tudom. Majd kiderul, Brunei is vonz nayon. Ezt majd Saigonba kitalalom....

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://adventure.blog.hu/api/trackback/id/tr99799162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ugromokus 2008.12.02. 08:03:41

Nehezkes neha blog-olni, de vezetek naplot majd otthon akit erdekel elolvashatja, viszont tuti lesz 100 - 150 oldal...elege belejottem az irasba. Egesz jo idotoltes.

Gergő 2008.12.02. 08:40:59

Örömmel olvasom, hogy feltalálod magad! Itthon is elég hideg van, de nem csak reggel:( Kondiból hiányzol, nincs így akkora inspiráció :D

ugromokus 2008.12.02. 08:46:09

Menj a fenebe Gergo :) Legalabb 5kg-t mar fogytam napi 1x eszek, max 2x...de akkor mar kb rosszul vagyok, viszont sokat iszom...amugy pont most dolt el kb,hogy Fulop szigetek kilove, es Borneo-ban ugynezki belefer egy het...igy fogok repulni, Saigon - Kuala Lumpur - Brunei - Kuala Lumpur , majd onnan elpooszkalok Bangkok-ba, bar a valsagnak koszonhetoen nekem az lenne a legjobb most,ha Emirates felajanlana,hogz KL-bol reptet haza :)

Szigi 2008.12.06. 14:23:58

Hali jó olvasni merre járkálsz:) csak elökereshatnéd a fotomasinát is és dobhatnál fel durca képeket :D....vigyazz magadra
pacsi

ugromokus 2008.12.08. 14:39:55

Szigi, durva kepek lesznek igerem, de csak otthonrol, addig be kell irni iwiw es itteni bejegyzesekkel, most epp kurvara elegem van mindenbol. Ittragadtam egy nem kivanatos helyen, es mivel csupan 35 napom van a Tavol-keleten ezert ez extran durvan szamit, hidd el 35 nap nem olyan sok. Kurvasokminden tortent, de meg mindig csak 3 orszagot csinaltam meg, es ebben az orszagban leszek meg 5-6 napot szinte biztosan. Ugyhogy mar csak ket orszagra marad idom, talan harora...negyre sajnos biztosan nem, eredeti terv alapjaiban ugrott az itteni zavargasok miatt, de naplomba mindent vezetek faszan, ott minden megtalalhato lesz, kepekkel mindennel :D Persze elektronikus formaban, amolyan olvasmany-fele :) De nem kotelezo persze...

Szigi 2008.12.09. 12:51:34

Nem erőszakoskodni akartam nehogy igy vedd fel..:):) meg se fordult a fejembe:D.....Olvasom ezt is meg iwiwet is érdekesen, alakul az utad külsös szemmel de ahogy látom pörög rendesen XD ...majd ha kész vagy az uttal és hazaértél épségbe:) akkor majd érdekel az "olvasmány féléd":)..Mire hazaérsz talán már hóóóó is boritja kicsiny dombunkat:D
pacsi

ugromokus 2008.12.10. 14:39:49

Nem veszem fel sehogy, no para :) Amugy mar Nha Trang-ba vagyok, holnap nemhiszem hogy fogok irni barmilyen beszamolot is, de naplot vezetem frankon :) Szoval az a pontos...ez itt csak neha, mivel nem azert vagyok kint hogy netezzek, itt irogatni necces lenne...marmint tulsok idot elvenne. De majd otthon, begepelem az egesz naplot. Lesz kb 100 oldal :) Eddig kb 40.
süti beállítások módosítása