HTML

Adventures

Utazásaim...mi mást mondhatnék?!

Friss topikok

• ugromokus: Nem veszem fel sehogy, no para :) Amugy mar Nha Trang-ba vagyok, holnap nemhiszem hogy fogok irni ... (2008.12.10. 14:39) Vientiane - Luang Prabang - Vientiane
  • ugromokus: Azert mentem, mert nem jott senki...es mert egyedul nem fuggok senkitol, oda megyek es akkor amiko... (2008.11.30. 02:34) Nagyvonalakban... Bangkok - Vientiane // Laosz //
  • dorci: Riccs engem érdekel az anyagi része is, mert családon belül valaki szeretne errefelé utazgatni. Mo... (2008.11.26. 21:43) Még 7 nap
  • Attila: még az is megeshet :] ja és sok szép képet szeretnék itt látni! (2008.11.19. 22:06) Vízum és pár dolog...

Linkblog

Jópár nap elteltével...(Vietnám)

2009.02.16. 19:02 ugromokus

Vietnám

Szóval nagy várakozás előzte meg részemről Vietnámot, különösen ezt a térséget...az országban már jártam, de csupán Saigon-ra és a Phu Quoc-ra futotta még Kambodzsából átjövet egy kis pihire 2008 januárjában.

Az út nem volt egyszerű Hanoi-ba de túl lehet élni. Azért ez a város már hozta a szokásos Dél-Kelet Ázsiai nagyváros formát...Hiába, ha valahol akkor Vietnámban aztán különösen sok a motoros, hihetetlen tömegekbe tudnak vergődni. A buszról leszállva itt hirtelen összeverődtünk 5en, egy dormitory-ra való népség. Fejenként alig 4usd-ért szálltunk meg egy elég szép helyen. Rögtön kaja és persze Bír Hánoj :)

Jó anyag, ajánlom mindenkinek :)

Rövid ismerkedés után másnap már bele is vetjük magunkat a helyi nevezetességekbe. Preparált Ho Chi Minh-t azért illik megtekinte. Nagyon komoly kultusza van az embernek. Fegyveres díszkatonák. Majd mikor beérsz az amúgyse kis feltünést keltő épületbe, szólnak,hogy napszemüveget le. Mutogatni nem lehet, a sor nem állhat meg, komolyan tiszteletteljesen, se telefon, se fényképező se semmi nem megengedett...elég komolyan is veszik, körbesétálod a fekvő vezért, talán olyan 20-25mp jut számodra. Aztán van múzeum is ami egész jó, nézd meg, én ajánlom.

Ho Chi Minh múzeum...

Ez a látkép fogad bent...

Kitalálod, hogy ki Ő?

Szóval a múzeum érdekes.Megéri a pénzt és az időt, amolyan 1 vagy max 1,5 óra alatt jól körbejárható egy kis angol tudás nem árt hozzá, de sokmindent anélkül is ért az ember.

Nekem tetszett, bírom az ilyen kultúrális programokat. Meg a srácokkal most volt alkalom jobban megismerkedni. Ekkor még nem tudtam hogy van akivel igencsak jóba leszek. Itt 5en voltunk, de négyre fogyatkoztunk, egyik srác bevárta barátját azért maradt le tőlünk a későbbiekben. Nahde vissza a történethez. Szóval a múzeum után elindultunk a közeli B52 múzeumba, ez is érdekes de nem valami nagy eresztés. Ja igen, amit elfelejtettem 20ezer Vietnám dang volt a beugro a Ho Chi Minh múzeumba, eddig minden más ingyenes. Szóval a b50 múzeum lényegében egy lelőtt b52 és 1-2 hadtörténeti eszköz, úgymint, rakétaelhárító rendszer, akkori ágyuk, radarok, bombák, mig21 - azthiszem. Mindezt látva a nagy zászló alatt...mókás, itt realizálódott bennem, hogy ez a b52es ez nem egy kis gép, hatalmas. Mint egy kisebb utasszállító. Dúrva volt látni egy ilyen lelőtt roncsot. Emberek harcoltak, küzdöttek...haltak. Ilyen a háború.            Ez volt a b52 múzeumban...

Amit nagyon hajtottunk az a tóbe zuhant B52-es és az annak állított emlékmű, hát ez hihetetlen hülye helyen van, ilyen olyan sikátoron keresztül, elég nagy csalódást is okoz a dolog. Kb mint egy nagy semmi, de amikor kicsit jobban belegondoltam hogy ezt ma már házak veszik körül, és van aki minden reggel erre ébred. Ez kicsit nekem így morbid volt.

Hanoi-ról nem nagyon tudok ódákat zengeni...lépjünk is tovább rajta, jött a 3napos túra, Halong Bay, Cat Ba Island...nah ez az amit nagyon vártam. Magamhoz képest kicsit túristásra sikeredett, itt már "csak" 4en vagyunk, de összességében jó így. 40usd volt a 3napos túra, szállással, kajával...mindennel együtt, persze az italok nincsenek benne a dologban. Nagyon fura volt nekem,hogy a Halong Bay-ben a víz nem tiszta, piszkos.          Egy kép a Halong Bay-ből...

A túra maga jó volt, szép barlang, jó kis kajakozás...bár a hajón lévő társaság nem volt épp a korosztályunk, így nem buliztunk egy orbitálisat, de örökké emlékezetes marad a Cat Ba Island elmegy, semmi extra de mintha már dolgoznának a fejlesztésén - sok munka lesz vele az biztos... Ajánlom a túrát mindenkinek, de csodát nem kell várni, azért jó volt amikor kajakoztunk és üvöltöttük angolul, hogy Vaginaaaaaa, majd mikor visszaértünk a hajóhoz csak később esett le miért néznek ránk olyan furcsán...Halong bay nyugodt hajótúrás hely, picit olyan meditációs feelingje van. Nem lesz életed legizgalmasabb túrája, de ha a környéken jársz és nem várod tőle hogy megváltsa a világot akkor csak érezd jól magad! Állítólag én voltam rossz időben ott, december eleje még messze van a főszezontól, az állítólag itt január közepén kezdődik...ha így van...ám legyen! Nekem szép emlék marad, felmászván az egyik dombra egy 2-3órás trekking kereteink belül, és ameddig a szem ellát öblöket is ilyen dombokat, sziklákat látni, azét gyönyörű látvány volt. Az biztos,hogy azt hogy ide is eljuthattam kirakom életem utazásainak ablakába. Villogni lehet vele, de kevesen tudják hogy pályázik a világ 8 természeti csodái közé a hely. Meglátjuk sikerül e bejutnia, bár én nem vagyok szakértő, de kétlem...

A következő állomás Nha Trang - lenne - ha nem ragadnék ott Hoi An-ban. Ez egy hossz sztori, majd a könyvben részletesen leírom. A dolog lényege, hogy itt kéne Night Bus-t váltani, amiről még nem esett szó. Szóval Vietnámba ez mocskosul jó. Night Train, Night Bus és amit akarsz. Pazar kiszerelésben. Hanoi-tól Saigon-ig kemény 40usd a jegy, Te osztod be mikor akarsz menni, persze a jegy egy irányú. A dolog lényege,hogy előre foglald le a helyeket. Alvóbuszok, ergo ágyon utazol, éjszaka megy így szállás se kell. Kényelmes is - volna ha nem dudálnának folyton a Távol-Keletiek, de ezt mire ide elérsz úgyis megszokod hidd el nekem. Nem mintha a Hanoi-ból Saigon-ba tartó repülőre a jegy drága volna, de ki akar úgy utazni?! Aki siet?! Oké. De aki ráér...az inkább válasszon mást. Pl a buszt, pontos és rugalmasabb mint a vonat. Vonat túl fix.

Szóval Hoi An, nekem Vietnám Chiang Mai-jának tűnt a hely, egy nagyon aranyos kis városka, bár mikor ottragadtam utáltam mint a szemét, de tökjó piaca van, olcsó is. Este valami hihetetlenül hangulatos, jó bárokkal, nem túl turistás, de nem is kihalt...árak is normálak. Vietnám talán icipicit drágább mint Thaiföld, vagy inkább úgy mondanám van amibe drágább van amibe nem. Itt is mindent megkapsz. Egy dologra kell itt figyelni, a Taxisokra, mert azok szívesen visznek várost nézni, persze a tudtodon kívül. Taxi-hoz mindig alkudj meg, kérj segítséget. Itt a taxi-meter se sokszor segít. Ezért ajánlom neked,hogy kérj segítséget...egyeztess előre a fuvarral, legtöbb szálláshelynek van megbízható bejáratott Taxis embere, használd. Előre ledumált fix árú fuvarok, természetesen alkuval.

Hoi An után végül lejutottam Nha Trang-ba, itt várt rám a fürdés és a meleg, a tengerparty bulik a pihi az utazás nyaralás részébóől kaptam egy kis ízelítőt. Nha Trang tipikus nyaralóváros, teljesen kiépült. a tengert itt se nevezném tisztának, különösen nem Thaiföldhöz képest, de a hullámokon játszani jólesik az embernek. Vietnám az a hely ahol az Island Hopping túrán nem nagyon tudsz sznorizni köszönhetően a hosszú ideig használt dinamitos halászató módszereknek. A szigetek és az itt lévő vizek azért egy fokkal szebbek mint a parton...a hajótúra nagyon jó, 8-9usd-ért egész napos hajótúra enni-innivalóval. Nagyon jól sikerült. Itt már nagyobb társasággal osztom, egy srác előttem ért la a többiek utánnam, de itt is új barátokra lelek...ez a leírás amúgyis egy kis ízelítő csak, egyenlőre érje be mindenki ennyivel. Nha Trang jó hely, Vietnám turistaparadicsoma lehet az elkövetkező években, könnyen megközelíthető, nagyon jól szervezett, szépen kiépült...ha a vízminőségen lehetne javítani...nem tudom lehet e valaha. Jó hely. De 3-4 napnál többet ez a hely se ér. Egy bicikli bérlést és a város nem turistás oldalának bejárását is javaslom, érdekes és jó élmény. Hangulatos város, jó helyekkel. Nem drága! És ez fontos, árakkal nincsenek elszállva, persze mint mindenhol itt is ez csak az igényeid kérdése.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.