HTML

Adventures

Utazásaim...mi mást mondhatnék?!

Friss topikok

  • ugromokus: Nem veszem fel sehogy, no para :) Amugy mar Nha Trang-ba vagyok, holnap nemhiszem hogy fogok irni ... (2008.12.10. 14:39) Vientiane - Luang Prabang - Vientiane
  • ugromokus: Azert mentem, mert nem jott senki...es mert egyedul nem fuggok senkitol, oda megyek es akkor amiko... (2008.11.30. 02:34) Nagyvonalakban... Bangkok - Vientiane // Laosz //
  • dorci: Riccs engem érdekel az anyagi része is, mert családon belül valaki szeretne errefelé utazgatni. Mo... (2008.11.26. 21:43) Még 7 nap
  • Attila: még az is megeshet :] ja és sok szép képet szeretnék itt látni! (2008.11.19. 22:06) Vízum és pár dolog...

Linkblog

Jópár nap elteltével... (Laosz)

2009.02.15. 15:25 ugromokus

Üdvözlet...

Rég jártam már erre...hazaérkezésem után viszonylag hamar visszaszoktam az itthoni dolgokba. Nem mondanám,hogy felhőtlenül jól érzem magam itthon. Hiába a kalandvágyó lélek az már csak utazna...és ilyen vagyok egy kicsit én is. De ez nem jellemrajz...azért ültem most le a gép elé, hogy pár mondatban összegezzem amit kint átéltem...időrendi sorrendben országról országra járva szeretném elmondani én mit és hogy láttam meg kint...

LAOSZ

Mivel érkezésemet követő első éjszakát Bangkokban töltöttem arról már nem is írok, többször jártam már itt. Ismerem a környéket, új dolgot nemigen fedeztem fel, de nem is akartam, amúgyse kedvelem ezeket a nagyvárosokat. Busszal mentem Laosz-ba...mindenki csak Láó névvel illeti, a cél a határtól nem messze fekvő főváros Vientiane volt.

Kíváncsi voltam, semmit nem tudtam Láó-ról...Mikor megérkeztem első dolgom volt,hogy elintézzem a vízumom Vietnámba, amúgy a Laoszi vízumot a határon állítják ki, 30dollár, plusz 1 dollár nemtudommi plusz 10baht mégvalami. Ezek amolyan járulékos költségek, sose tudod mi miért van csak fizess. Így akasztják le rólad a lóvét, bár 1 usd meg 10 baht még senkitse vert hátba de nagy tételbe ez nem is olyan kevés. 12usd-ért szállok meg. Nem vagyok az a finnyás fajta de a 7usd-s szállás az valami förtelem volt és mert nem volt kedvem annyit keresgélni így kiveszem a drágábbat, de legalább a főutcán lakom, a Mekong-ra is rálátok...első dolog,hogy egyek valamit, mert már mocskosul éhes vagyok. Az ember szinte észre se veszi,hogy Laoszban jár...minden hasonló. A dolog akkor kezd furcsának tűnni mikor eszünkbe jut hogy a fővárosba vagyunk. Ez egy teljesen nyugodt ugyanakkor olykor kihaltnak tűnő, viszont poros,piszkos kis város. Azért vannak szépségei. A Wat-ok itt is ugyanolyanok mint mindenhol máshol. Engem ez már nem nagyon hat meg.

Itt egy jót ettem...

Nem vártam hogy Laosz a szemembe megváltja a világot de valahogy kicsit mégis többre számítottam. Valahogy azt hittem olcsóbb is lesz, de nem az. Szerintem kicsit drága ahhoz képest amit nyújt...Vientiane-ban nemigen van mit látni. Útnak is álltam tovább északra és meg sem álltam Luang Prabang-ig.

Tuk-Tuk azért itt is van.

A Victory Gate is kötelező látnivaló.

Szóval cirka 14-16órás buszozás után, ami kb 450km-t fedett le megérkeztünk LP-ba. Északon van, és ez érződik is, mert jóval hidegebb van. Napközbe itt se fázol, főleg hogy süt a nap ezerrel, de kora reggel és este elkell a hosszú nadrág és minimum egy pulcsi, de én ajánlom,hogy inkább kettőt vegyél fel. Nyugodt kis város. Tetszik. Nem mondanám izgalmasnak, de tetszik. Itt hezitáltam a gondolattal hogy egyénileg átmenjek e Kínába...így utólag lehet rossz döntés volt hogy nem tettem meg. Eleinte kicsit félénk voltam. a Szokásos turista programokat itt is megteheted. Nem tetszik hogy mindenhova kérnek hülye belépőkért pénzt, olyan helyekre ahol Thaiföldön simán ingyen körülnézhetsz. Ez fura, de legyen. Itt sincs meg az az érzésem hogy Láó olcsóbb volna. Azt még nem mondtam,hogy a pénz azért itt más, kip-nek hívják, egész pofás, de nem jó pénz...olyan 8ezer 8ezer ötszáz egy usd. Csak a miheztartás végett. Megkapsz itt is mindent. Van európai jellegű kávézó bőven, pékség...de megkérik a dolgok árát. Naná hogy el tudsz menni a szokásos turista programokra...vízesések, kajak-túra a Mekong-on, hajózás a Mekong-on...egyik se hoz lázba. Laosz nem nőtt a szívemhez. Talán azért mert az utazásom elején kényszerből kellett idejönnöm, Laosz inkább olyan levezetős dolog volna. Mindenki VangVieng-re esküszik, de a sok barom turistára se vagyok még lelkileg felkészülve. Ami lázba hoz, az a Halong bay és Hanoi úgyhogy Laosz-ban összesen töltök 5-6 napot és megyek is át Vietnámba. Mikor ezt így kitaláltam még nem gondoltam hogy LP-ból közvetlenül Hanoi-ba nem lehet átmenni...irány a főváros, majd onnan busz Hanoi-ba. Ez összesen várakozással együtt kb 45-50óra...szép túra vár rám.

Luang Prabang

LP - látkép

Vegyülj el, és ne felejtsd el a kulcsszavakat : Tisztelet&Hit

Egy gyönyörű hely a sok közül.

Hogy Laoszról mit gondolok még most sem tudom...így utólag szeretem, különleges élmény marad az életemben, nem nyűgözött le, de mégis ahogy telik az idő egyreinkább érzem hogy olyan megnyugtatóan jó volt Laosz egy nyugis, nem túl turistás hely...sok potenciát rejt magában úgy érzem...hibáztam hogy nem adtam neki több időt és magamnak hogy megtaláljuk a közös hangot. Optimista vagyok, visszamegyek...korábban mint gondolnám!

Laosz nem került szívem legmelegebb pontjára, de tetszett.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://adventure.blog.hu/api/trackback/id/tr6944551

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása